Jeg fik sovet, men Jens Kr havde knapt lukket et øje, da vi blev vækket kl. 3,00 ( for meget kaffe og for meget spænding over den forestående tur ). Efter morgenkaffen, var vi klar til den lange havsejlads op langs vestkysten til Thyborøn.
Det var begyndt at lysne en lille smule da vi startede ud, vi kunne så småt skimte de andre både i halvmørket. Det begyndte at regne da vi forlod Hvide Sande, men det holdt snart op igen. Sejlturen gik uden problemer, vinden var fin fra SSø og indimellem kiggede solen frem. Vi sejlede det meste af turen for sejl , men måtte starte motoren engang imellem for at kunne følge med. Snart var vi kun 3 både tilbage i bagtroppen, resten forsvandt lige så stille forude.
Vi ankom til indsejling til Limfjorden kl. 11,30. De hurtige både var der ca. 11,00 og vi fandt senere ud af at de havde gået for motor hele turen. Alligevel var de kun fremme ca. 1/2 time før os. Da vi kom ind i Limfjorden stod vandet ned i stænger, så vand og himmel stod næsten i et. Samtidigt blæste det temmelig meget. De fleste andre gik ind i Tyborøn havn, men Garuda og vi fortsatte til Lemvig. Inden måtte vi dog bjerge sejlene og gå for motor pga. den voldsomme vind.
Ude af de 9 timers sejlads på havet, havde jeg stået ved roret i ca 8 timer, så Jens Kr fik lov at passe den til Lemvig. Lige ud for indsejlingen til Lemvig lystbådehavn, løb vi tør for diesel. Jens Kr fyldte hurtig på,kort efter fik vi motorstop, motoren ville ikke tage gas. Heldigvis havde vi Garuda lige ved siden af og vi kom på slæb mens Jens Kr fik kikket til motoren. Kort tid efter var vi i gang igen. Tak til Garuda! Blev hentet af Flemming søndag.
0 kommentarer